Zondag 11 Maart Melbourne again!

11 maart 2018 - Melbourne, Australië

Vanochtend lekker uitgeslapen. Om 09.00 uur de beentjes naast bed getransporteerd. Veel zin hebben we niet, maar het is onze laatste dag in Tasmanië. Dit betekent dat we onze spullen moeten pakken en de camper moeten opruimen en inleveren. Gelukkig hoeven we niet om 10.00 uur van de camping te zijn, wat wel steeds het geval was. Om 13.00 uur zijn we klaar. We eten de laatste restjes op en de rest schenken we aan een stel backpackers. Iedereen blij! Willeke heeft de verhuurder van de camper aaan de telefoon gehad. Hij kan niet om 15.00 uur volgens afspraak bij het vliegveld zijn. We moeten de camper gewoon op de publieke parkeerplaats parkeren en het parkeerkaartje met de autosleutels in het dashboardkastje leggen en de deur gewoon oplaten????? Australië verbaasd ons weer. Dat dat allemaal kan hier, maar goed het zal wel....
Van Pepijn krijgen we te horen dat zijn vlucht vertraagd is. Later blijkt dat hij 5 uur vertraging heeft. Hij heeft daarom zijn baas gebeld en die heeft hem een extra vrije dag gegeven. Ook hij slaapt in een Hotel.
Onze vlucht verloopt zonder problemen. Volgens plan zijn wij om 18.15 in Melbourne. We bellen Ciloms airport Hotel en die komen ons keurig met een busje ophalen. Het Hotel ziet er prima uit! Heerlijk om weer in een gewoon groot bed te kunnen slapen. We kiezen ervoor om in het hotel deel te nemen aan een warm buffet voor $ 26 pp ( € 17). Samen tutteren we een fles rode wijn leeg. Wa hebben wai ut goe!
Even terug gekeken op Tasmanië. De temperatuur de afgelopen weken was overdag tussen de 19 en 24 graden met veel zon. In de nacht koelde het af tot zo'n 8 tot 15 graden.
Een geweldig natuurschoon land met snel wisselende landschappen. Er zijn geen snelwegen, maar de wegen zijn bijzonder goed. Je kan hier ontzettend lekker eten. Iedereen beweert dat het niet toeristisch is, maar daar ben ik het niet mee eens. Voor ons was het de eerste keer dat we met de camper zijn gegaan. Dit is bijzonder goed bevallen! Het lijkt een heel gejakker geweest te zijn. Ja we hebben veel kilometers gemaakt, maar wij vonden het erg leuk om steeds weer ergens anders te zijn en de boel te verkennen daar. Is 12 dagen genoeg? Nou ik zou gemakkelijk 4 weken hier willen blijven. Wij zijn hier in die 12 dagen geheel tot rust gekomen. We zijn nu klaar voor ons volgende avontuur. Een nachtje slapen en dan vliegen we door naar the red centre!

1. Mien:
    11 maart 2018
    Mooie verhalen om te lezen. Jullie maken heel wat mee in een paar weken en goed om te lezen dat het vooral ook rust geeft.
  2. Willeke:
    12 maart 2018
    Dank je Mien. We maken inderdaad veel mee en we nemen ook de tijd om het te laten bezinken. Omdat Australië zo weids is en de sfeer zo relaxed komen we echt tot rust. Nou moet ik wel zeggen dat het verschil tussen Tasmanië en Alice Springs (waar we zojuist geland zijn) erg groot is, dus ik zit nog in de omschakeling vandaag.
  3. Lau:
    12 maart 2018
    Pepijn weer aan het werk en jullie gaan verder genieten.
  4. Geert:
    13 maart 2018
    Mooie foto's van Tasmanie. Mooi landschap en gekke dieren.