Dinsdag 27 Maart, Someren NL!

29 maart 2018 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Maandag 26 Maart. We staan zo laat mogelijk op, omdat we nog een lange reis voor de boeg hebben. Het is een dubbel gevoel. We zijn blij dat we weer terug naar huis kunnen met een bagage vol geweldige indrukken en ervaringen, anderzijds nemen we zo meteen afscheid van Pepijn en van Australië. Pepijn heeft vandaag nog vrij gekregen van Justin, maar omdat morgenvroeg om 04.00 uur weer de wekker voor hem gaat, wil hij niet al te laat vertrekken. We besluiten daarom om nog een laatste lekkere flat white te gaan drinken en dan ieder onze eigen weg te gaan. Willeke voelt zich nog steeds goed, dus dat is een goed vooruitzicht, we hopen dat de blaasontsteking nu echt weg blijft. Willeke gaat eerst in de douche en Toon maakt de camper vast klaar om terug te brengen naar de verhuurder. Daarna wisselen we. Toon geniet zo van zijn douche en waarschijnlijk een innerlijk gevecht dat hij niet weg wil uit Australië, dat hij vrij lang onder de warme straal blijft staan. Het is bijna 10.00 uur als hij terug is voor het ontbijt. Om 11.30 uur rijden we van de camping. We belanden bij een gecombineerde antiekwinkel met een koffiecorner. Het is een gezellige drukte en het is een zaak waar wij ons wel thuis in voelen: ouderwetse gezelligheid! Het is hier vrij gebruikelijk dat je hier gewoon met blote voeten over de straat loopt en natuurlijk voelt pep zich hier thuis.

Onze Australiër die zich overal aanpast, waar hij zich ook bevindt!

We maken nog snel een paar foto's van Pep met zijn bolide en dan nemen we afscheid. Gelukkig zien we elkaar in Juni weer, dus het is maar voor 2 maanden.

Pepijn op zijn  Bolide, vlak voordat onze wegen scheiden

Met een gerust hart zwaaien Willeke en Toon, Pepijn uit: daar gaat ie! Willeke en ik werpen nog een laatste blik op die grote beukende Oceaan en rijden dan naar Melbourne. Het is nog 1,5 uur rijden naar de verhuurder van de camper. Toevallig rijden we langs het Albert Park en krijgen nog wat mee van het afbouwen van de Grand Prix. Het is een af en aan rijden van gigantische kolonnes vrachtwagens. Het afleveren van de camper verloopt vlekkeloos. We zijn erg tevreden over de organisatie (Cruisin). We bellen een taxi en laten ons afzetten op het vliegveld. We krijgen inmiddels ervaring in het pakken van onze koffers, want deze keer geen overgewicht ondanks alle aandenken en kleren die we daar hebben gekocht! We zijn trots op onszelf.... We moeten ruim 6 uur wachten dus mooi tijd om de blog bij te werken. Toon richt zijn kantoor in op een koffer. We maken een tussenstop van 4 uur (zou eigenlijk 3 uur zijn) in Abu Dhabi. De eerste vlucht 13,5 uur zit overvol. Omdat we niet online ingecheckt hebben, hebben we deze keer niet zo'n ideale plaatsen. Ondanks dat verloopt de vlucht eigenlijk prima. We slapen ruim 6 uur, dus das redelijk.

Dinsdag 27 Maart. De tweede vlucht gaat wat moeizamer. Ook hier toegewezen plaatsen en dus ergens tussenin. Deze vlucht duurt bijna 7 uur, maar onze stoelen kunnen niet achterover en er is minder beenruimte. De vermoeidheid begint wat op te breken en Toon heeft wat last van restless legs. Verder is de vlucht prima verzorgd. We zijn echt tevreden over de vliegmaatschappij: Etihad.

En dan landen we in Amsterdam waar onze meiden ons opwachten. Veer en Jane staan ons op te wachten, wat een schatten!!!

We worden opgehaald door onze lieve meiden!

En dan is het voorbij. We kijken terug op een geweldige vakantie. Hoogtepunten zijn er teveel om op te noemen. Natuurlijk steekt de hereniging met Pepijn er boven uit en om te zien hoe hij daar leeft en werkt. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar, dus maar gauw aan het sparen.