Zaterdag 10 Maart, Devonport.

10 maart 2018 - Golden Valley, Australië

Vrijdag 9 Maart. Deze ochtend vertrekken we pas om 10.30 uur van de camping. We wilden wat eerder gaan maar de verbinding met Internet en Telstar is bar slecht op deze camping, dus het duurde vrij lang om de foto's van het vorige blog door te sturen
Dit tot onvreugde van Peppie en Willeke.
Deze ochtend doen we de grotten aan van Moles Creek. We worden met een groep Nepalezen en 2 Engelsen door een erg leuke gids wegwijs gemaakt in de stalagmieten stalagtieten en we zien glimwormen die volgens onze gids nergens zo goed te zien zijn in heel Australië. De weg die ons naar en van de grot leidt loopt langs een heerlijk kletterend stromend beekje. Op de parkeerplaats picknicken we nog even. Jeetje wat is zo'n camper toch fijn. Je hebt gewoon alles bij en hebt dus in no time koffie gezet, eitjes gebakken, noodles gemaakt en wat je maar wil. Met de buikjes rond vertrekken we naar Lauceston. Pep vliegt zondag vanuit Hobart naar Melbourne en wij vanuit Devonport. Pep pakt de bus vanuit Lauceston zaterdag om 11 u omdat die op zondag niet rijdt. Pep slaapt dan zaterdag in een hostel. om 17 uur komen wij aan bij camping Holiday park Legana. Even inchecken en dan gauw een hapje eten. We besluiten om deze heerlijke vakantie in Tassie af te sluiten met een diner in een restaurant. Echter na het inchecken start onze camper niet meer. We hebben dit al 4 à 5 keer vaker gehad, maar na enkele keren proberen startte hij toch weer
Nu echter niet. Na 10 keer proberen en een bijna lege accu, besluiten wij om het verhuurbedrijf te bellen. We worden door 4 verschillende mannen terug gebeld. Pas na 3 uur wachten verschijnt er iemand. We hebben de auto wel naar een andere plek geduwd. De monteur verschijnt en jawel de motor start nu wel!!!!!!! De monteur test de accu's, maar die zijn oké. Waarschijnlijk ligt het probleem in de brandstofvoorziening. Maar goed hij doet het weer. De man van de receptie adviseert ons met enig aandringen een pizza te nemen, maar hier passen we voor. We spoeden ons snel naar restaurant Timbre kitchen. Onder het genot van een heerlijk drankje en geweldig eten komen onze gemoederen weer tot rust. Daarna duiken we snel ons bedje in.
Zaterdag 10 maart. We hebben alle drie slecht geslapen. Is het door de ellende van die rotcamper, de reisstress, het naderend afscheid met Tassie of Peppie? We weten het niet. De ochtend begint met een heerlijk zonnetje. Pep heeft zijn rugzak al gepakt. Ruim een uur voor dat de bus vertrekt is pep al bij de vertrekplaats van de bus. Pep is graag op tijd, of misschien heeft ie iets te veel van het last minut werk van zijn vader mee gekregen....
We nemen afscheid van Pep. Ja het was echt top.
Willeke en Toon doen nog even snel boodschappen bij the Woolworths om die avond een laatste potje te koken. Dan rijden we snel door naar Camping Abel Tasman in Devonport. Het is heerlijk warm en we zijn om 12 uur al op de camping. We doen de was en maken een strandwandeling. Deze dag doen we rustig aan met in het vooruitzicht de mooie reis naar Alice springs. Toon gaat nog ff vissen en Willeke leest een boek
We genieten!!!!

l

1. Birgit:
    11 maart 2018
    Mooi verhalen en foto’s! Zo te lezen genieten jullie volop. Dit leven past jullie volgensmij prima.... heerlijk laid~back, zou ons ook prima passen 😂. Ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen...Veel plezier samen!😘
  2. Willeke:
    11 maart 2018
    Dank je Birrie!! 😘 Aan deze levensstijl zou ik zeker wel kunnen wennen. Echt relaxed en no worries.