Dinsdag 6 maart Tarraleah

6 maart 2018 - Tarraleah, Australië

We nemen met moeite afscheid van de camping in Huonville en beginnen de trip naar Bruny island. De omgeving van Huonville is bergachtig, groen en bosrijk. We komen aan in Kettering, het plaatsje waar vanuit de veerboot vertrekt naar bruny Island. Het eiland bestaat eigenlijk uit 2 eilanden verbonden met een 5 km lange weg en aan beide zijden een strand, wat ze the Neck noemen. Het is het eiland van de rust. Er is maar 1 camping met stroom, dat is captain cook holiday park. Nadat we ingecheckt hebben, rijden we de camping op. Na onze vorige camping kon deze camping alleen maar tegen vallen. Alleen was het contrast nu wel erg groot. Campers, caravans en tenten stonden dicht op elkaar, veel zand, weinig groen en het zag er rommelig uit. We besluiten om een paar wasmachines was te doen. nadien gaat Toon even vissen, gewoon met een vislijn aan een katrol vanuit een pier. In ruim 1,5 uur vangt hij wel 20 visjes, ook wel veel kleintjes. Was wel erg leuk. Zoals iedere avond kookt Pep weer.
Dinsdag 6 maart slapen we uit. We nemen snel een douche. Het blijkt de meest waardeloze douche te zijn van alle campings tot nu toe: veel te klein, veel te koud water, een klein pies straaltje en douchen in de poeplucht van anderen! Helaas gaf Bruny island ons meer onrust dan rust, dus vertrekken we weer richting veerboot. Daarna hebben we een lange rit richting het westen van Tassie. Het landschap wisselt steeds. Erg bijzonder. Om 18 uur komen we aan in Tarraleah. We logeren op camping Highland. Wederom een prachtige natuur camping. Het is eigenlijk een dorp op zich. Deze plek was gebouwd in 1920-1930 voor de arbeiders van de hydro electriciteit. Ook nu nog levert deze water turbine nog steeds elektriciteit voor Tasmanië en een deel van Australië.
alhoewel er veel gebouwen staan, wordt de camping bewust kleinschalig gehouden.
Pepijn kookt en wast ook af, zodat Willeke en Toon nog een lekkere wandeling kunnen maken. Wat een schatje hè? Het is echter koud, snel donker en Willeke is bang voor de loslopende koeien. We zijn dus weer snel terug.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Franka:
    6 maart 2018
    Veel te veel mooie plekjes om met minder genoegen te nemen... groot gelijk!

Hoe is het met de zieke?

Geniet van de plek en het samenzijn! 😎
  2. Toon van Hoof:
    6 maart 2018
    Met Pep ging het gister al en stuk beter. Maar sinds vandaag helemaal geen klachten meer. Ja we genieten erg van het samen zijn, we kletsen wat af.
  3. Lau:
    7 maart 2018
    Toon, jij als boerenzoon moet toch met koeien om kunnen gaan?
  4. Mien:
    7 maart 2018
    Nou luitjes, geniet er maar lekker van.