Zondag 4 maart Huonville.

4 maart 2018 - Huonville, Australië

We doen ontzettend veel indrukken op. Jeetje wat is dit een schitterend gebied!
Zaterdag 3 maart, na een bijzonder lekkere douche bij Barilla camping vertrekken we naar Richmond. Dit is een heerlijk klein romantisch Tasmaans dorpje. De mensen zijn vriendelijk en uitnodigend. Je voelt je direct thuis hier. Bij het infobord over het dorp krijgen we voor het eerst te maken met de zwarte geschiedenis van Australië. Het staat zwart en wit gedrukt maar de mensen hier vergeten liever deze periode. Op zondag wordt dit wat duidelijker, daarover straks meer. In het dorp rijden we eerst naar de st Luke Church. Die mogen we natuurlijk niet vergeten! Het is een klein bescheiden kerkje. Even verderop in het kleine centrumpje is er een gigantisch grote snoepwinkel en diverse winkels met lokale producten. Toon krijgt van Pep een heerlijke Tasmaanse wiskey nog voor zijn verjaardag. Willeke koopt bijzondere bonbons met lavendel.en verder verse abrikozenjam voor ons allemaal. Vervolgens rijden we door naar port Arthur. We checken in op Holiday Park Port Arthur. Een ontzettend mooie campjng midden in een bosrijk en bergachtig gebied die verweven is met de natuur. Het barst er van de kleine kangoeroes en bijzondere vogels. Pep doet nog rustig aan omdat hij nog last heeft van zijn verkoudheid. Willeke en Toon maken een bijzondere wandeling door het bos. Het lijkt of je hier rondloopt in jungleachtige dierentuin. We voelen ons bevoorrecht.... Zondag 4 maart staan we om 7.00 uur op. We willen om 9 uur een bezoek brengen aan Port Arthur Historic Site. Deze plek herbergt de donkere geschiedenis van Tasmanië. Het was vroeger de plek waar de Engelse gevangenen uit heel Australië naar toe werden gestuurd die iets crimineels hadden gedaan. Het was een strafkamp. Gevangenen moesten hier dwangarbeid doen. In een strenge afzondering werden psychiatrische patienten opgenomen en kregen eenzame opsluiting. Er was geen sprake van behandeling, ze waren vooral bezig met management (dat was vroeger dus ook al Ha ha ha). Jeetje wat een tijd Het is ook de plek waar in 1996 de grootste schietpartij uit de Australische geschiedenis heeft plaats gevonden. Veel.mensen hebben deze gebeurtenis mee gemaakt en willen liever niet aan dit drama herinnerd worden. We worden rond geleid door een gids die erg boeiend zijn verhaal verteld. . Daarna lopen we rond in talrijke historische gebouwen en we brengen met de boot een bezoek aan het dodeneiland en het boysgevangeniseiland, het jongste kind was 9 jaar dat in hier opgesloten zat.
Vervolgens rijden we door naar de volgende camping: Huon Valley Park. Weer een heel ander landschap. Graslanden, riviertjes en veel groen. We vergapen ons aan de mooie natuur. Hier schijnen de zeldzame vogelbekdieren te zitten. En jawel na wat speurwerk zien we er eentje in de Huon rivier die dwars door onze camping loopt. We volgen het dier wel.1,5 uur lang en het beestje zelf lijkt zich niet te storen aan ons. We. Zijn alledrie verliefd op de natuur en historie van Tasmanië.....

1. Lau:
    4 maart 2018
    En al dat moois zit ik dan op zondagmorgen te lezen. Gelukkig is nu de vorstperiode in Nederland voorbij en worden de temperaturen ook aangenamer. Maar ja, in Australië is het zomer en daar moeten wij nog een tijdje op wachten.
  2. Toon van Hoof:
    4 maart 2018
    Ha Lau. Ik hoop dat de vorst nu weg blíjft. Ja we hebben het heel bijzonder. Het weer is kei lekker, maar samen met Wlleke tijd door brengen met Pep hier in Australië is nog veel fijner. En we kunnen er van genieten omdat jullie zo goed voor Toby en de kids zorgen! Dank!
  3. Peter van Grieken:
    5 maart 2018
    Hoi Willeke, Toon en Pepijn,

Het is wel genieten daar in Tasmanie. Wel relax zo met het campertje op het gemakje wat rond toeren. Wel grappig om het hier in de nachtdienst te volgen dan lopen de klokken even een beetje synchroon. Mooie foto's trouwens, veel plezier de verdere tocht.
    Ps. Hebben jullie al gehoord dat Max Verstappen betrapt is op doping? Hij is nu voor de eerste 3 wedstrijden geschorst😎
  4. Toon van Hoof:
    5 maart 2018
    Klopt hij had extra vleugels door de ref bull! Maar wij gaan toch naar de Grand Prix F1 in Melbourne. We hebben het spandoek al bijna klaar. Er staat op PEERKE WIJ ZITTEN LEKKER HIER 😘 INDIANA TONES😛