Vrijdag 2 maart Cambridge (Hobart

2 maart 2018 - Cambridge, Australië

Donderdag 1 Maart. Groot feest in onze camper. Pep is vandaag jarig, hij is 27 jaar geworden! Héél bijzonder om op dit prachtige eiland de verjaardag van je zoon te mogen vieren. Wat zijn wij een stel bofkonten! In de camper slaapt pep voorin boven de cabine en de auw sapen achterin. Om 8.00 zijn Willeke en Toon wakker. We smiespelen hoe we pep gaan verrassen, we worden echter wreed verstoord met een schreeuw: "ik ben al lang wakker"! Weg plan 😂😂😂. Pep krijgt de kadotjes die we hebben mee gebracht uit Nederland. Na het heerlijke ontbijt vertrekken we naar Hobart. Onderweg doen we een kunst museum aan. Het wereld beroemde Mona. Het is ondergebracht in een pand van 75.000.000 aus $. Het is de privé kunst verzameling van David Walsch, een ondernemer die zijn geld heeft verdiend met gokken (pokeren en paarden wedden). Er zijn 5000 werken waar onder antieke Egyptische kunst als werken van hedendaagse kunstenaars. Volgens de eigenaar staat de verzameling in het teken van 2 thema's, namelijk sex en dood.
We hebben erg genoten, maar na 4 uur waren we behoorlijk verzadigd en zijn we richting camping vertrokken. Barilla Holiday Park. We besluiten hier 2 nachten te blijven om op deze feestelijke dag wat te relaxen en morgen iets van de hoofdstad van Tasmanië te kunnen zien. We halen een heerlijke pizza en daarna kruipen we ons bedje in. Pep heeft op zijn verjaardag nog een extra kado uit Nederland gekregen: Bacillen!!!! Pep is flink verkouden! Hij slaapt slecht die nacht! Vrijdag 2 maart vertrekken we met de bus naar Hobart. We hebben lekker gewandeld. Het is een mooie stad met mooie gebouwen, leuke winkels, best een schone en groene stad. Maar vooral de lekkere restaurantjes met lekker eten en lekkere biertjes sprongen eruit. Het weer is erg wisselend. De nachten zijn best fris, de ochtend beginnen we met een lange broek en een trui en vanaf 13 uur is het hartstikke heet, dan lopen we in een hempje met korte broek en moet in de camper de airco aan. Als de zon weg trekt moeten de warme kleren weer aan. De sfeer onderling is opperbest! Vandaag eten we hamburger van de gril. Na de maaltijd plannen we globaal onze reis door Tasmanië. Daarna doen we ieder ons ding
Pepijn is een beetje brak, maar hij krijgt veel liefde van zijn pappie en Willeke.
Wa hebben we het toch goe!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lau:
    2 maart 2018
    Mooie foto's. Zo kan het thuisfront ook een beetje mee genieten.